Отмина времето
когато чакахме със седмици, дори месеци да излезе поредния брой на любимия ни
детски комикс. С треперищи от вълнение детски ръчички изваждахме ценното
издание от найлона, изчитахме го на един дъх и „старателно“ го захвърляхме
върху купчината хванали прах комикси и детски оцветявки.
Съвсем естествено,
следвайки модела на весници, списания и книги, световните лидери в издаването
на комикси също предлагат своите продукти в електронен вариант. Всъщност
електронните комикси възникват отдавна, но са били достъпни единствено за
настолни компютри и смартфони. Към днешна дата, с развитието на технологиите те
са дори по-популярни и разпространени от печатните издания. Четенето върху
таблет е много по-удобно, както и купуването онлайн, за разлика от обикновените
книжарници и магазини където често желаният продукт не е в наличност. Някои
приложения като Comixology позволяват на нови автори да публикуват своите комикси в
специални раздели в сайта.
Ето как изглеждат
електронните комикси през погледа на световните лидери в този бранш:[1]
1.
DC Comics - Издател на серия от комикси, сред които
любимите на няколко поколения Superman и Batman. Според направени проучвания продажбите на електронните
издания на тези комикси се увеличават с 8 до 12% при всеки следващ брой, като
това по никакъв начин не се отразява на печатните.
2.
IDW
- Собственик на Transformers, GI Joe, и Godzilla. Те залагат
на разнообразието на формати, като за целта използват различните приложения на iVerse Media – един от основните конкуренти на Comixology.
3.
Marvel Comics – лидерите
в продажбите на печатни издания, предприемат различна пазарна стратегия. Те
обещават на своите клиенти безплатни електронни комикси за всеки, закупил
хартиения вариант на продукта. В кампанията ще участват само комикси с цена $3,99.
Сред заглавията в промоцията са:
„Spider-Man“, “Iron Man”, “Avengers VS X-Men”
и „Ultimates“ – едни от най-популярните и търсени комикси
в момента. Компанията предвижда и обратния вариант – при покупката на дигитален
комикс, всеки читател да получи ваучер за безплатен печатен екземпляр.[2]
Дали
тази стратегия за пускане на електронни комикси на пазара е печеливша или не, времето
ще покаже. Зависи изцяло от таргет групата, а именно децата и тинейджърите, за които
електронните иновации са неотменна част от всекидневието.
[1]Има ли бъдеще пазара за електронни комикси// Available
from:http://bit.ly/f1n4S0
[2] Marvel
обещават безплатни електронни комикси на всички, които си купят комикс от
магазина// Available from:http://bit.ly/yHMIej
Няма коментари:
Публикуване на коментар