вторник, 22 май 2012 г.

Дигитални комикси

За децата родени с мишка в ръка...
Отмина времето когато чакахме със седмици, дори месеци да излезе поредния брой на любимия ни детски комикс. С треперищи от вълнение детски ръчички изваждахме ценното издание от найлона, изчитахме го на един дъх и „старателно“ го захвърляхме върху купчината хванали прах комикси и детски оцветявки.
  
  Съвсем естествено, следвайки модела на весници, списания и книги, световните лидери в издаването на комикси също предлагат своите продукти в електронен вариант. Всъщност електронните комикси възникват отдавна, но са били достъпни единствено за настолни компютри и смартфони. Към днешна дата, с развитието на технологиите те са дори по-популярни и разпространени от печатните издания. Четенето върху таблет е много по-удобно, както и купуването онлайн, за разлика от обикновените книжарници и магазини където често желаният продукт не е в наличност. Някои приложения като Comixology  позволяват  на нови автори да публикуват своите комикси в специални раздели в сайта.
Ето как изглеждат електронните комикси през погледа на световните лидери в този бранш:[1]
1.     DC Comics  - Издател на серия от комикси, сред които любимите на няколко поколения Superman и Batman. Според направени проучвания продажбите на електронните издания на тези комикси се увеличават с 8 до 12% при всеки следващ брой, като това по никакъв начин не се отразява на печатните.

 2.     IDW -  Собственик на  Transformers, GI Joe, и Godzilla. Те залагат на разнообразието на формати, като за целта използват различните приложения на iVerse Media – един от основните конкуренти на Comixology.
 3.     Marvel Comics лидерите в продажбите на печатни издания, предприемат различна пазарна стратегия. Те обещават на своите клиенти безплатни електронни комикси за всеки, закупил хартиения вариант на продукта. В кампанията ще участват само комикси с цена $3,99. Сред заглавията в промоцията са:
 „Spider-Man, “Iron Man”, “Avengers VS X-Menи „Ultimates“ – едни от най-популярните и търсени комикси в момента. Компанията предвижда и обратния вариант – при покупката на дигитален комикс, всеки читател да получи ваучер за безплатен печатен екземпляр.[2]


Дали тази стратегия за пускане на електронни комикси на пазара е печеливша или не, времето ще покаже. Зависи изцяло от таргет групата, а именно децата и тинейджърите, за които електронните иновации са неотменна част от всекидневието.









[1]Има ли бъдеще пазара за електронни комикси// Available from:http://bit.ly/f1n4S0
[2] Marvel обещават безплатни електронни комикси на всички, които си купят комикс от магазина// Available from:http://bit.ly/yHMIej

Няма коментари:

Публикуване на коментар